در جست و جوی حقیقت


 

به گزارش مصاف به نقل شیعه نیوز، مجلس ملی بحرین در یک اقدام خصمانه، معترضان خواهان تغییرات در بحرین که اکثریت آنها از شیعیان این کشور هستند را "تروریست" نامید و تشدید مجازات این فعالان را تصویب کرد و به پادشاه این کشور" حمد بن عیسی آل خلیفه" تحویل داد تا هر چه زودتر ادامه مراحل قانونی اش را جهت پیاده نمودن آن طی کند. این تصمیم در خلال یک جلسه ی اضطراری مجلس ملی گرفته شد.

از جمله مفاد طرح خصمانه مجلس ملی، لغو تابعیت بحرینی از تمام تروریست ها –به زعم ایشان- و تمام تحریک کنندگان به آن، و مجازات کامل عاملان است، این طرح هم چنین برگزاری هرگونه تظاهرات و تجمع در پایتخت بحرین "منامه" را ممنوع اعلام کرده است.

مجلس شورای ملی هم چنین خواستار اجرای تدابیر قانونی بر علیه برخی گروه های سیاسی که به خشونت –به گفته ی ایشان- تشویق می نمایند، شد.  

پادشاه بحرین ضمن تایید تمام مفاد این طرح، خواستار اجرای هر چه سریعتر آن از سوی سازمان های قانونی این کشور شد؛ پس از سقوط محمد مرسی، ترس آل خلیفه از اینکه به سرنوشت مرسی و امثال او دچار شود بیشتر شده است.  

منبع:شیعه نیوز

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

www.MASAFPORTAL.com

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

نویسنده: reza ׀ تاریخ: سه شنبه 8 مرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش مصاف به نقل از شیعه نیوز در مشهد، ساعاتی قبل یک فرد وهابی که یک شیشه ای حاوی مواد آتش زا را در داخل لباس خود پنهان کرده بود در اقدامی بی شرمانه هنگامی که به نزدیکی ضریح مطهر امام هشتم شیعیان حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام) نزدیک شد با روشن کردن فیتیله آن با فندک جیبی، شیشه حاوی مواد آتشزا را به طرف ضریح مطهر پرتاب کرد .

  خبرنگار شیعه نیوز که در صحنه حضور داشت می افزاید حدود بیست دقیقه قبل از اذان مغرب به افق مشهد مقدس، یک جوان حدود سی یا سی و پنج ساله که مشخص بود از اهالی مشهد نمیباشد از قسمت بالای سری به طرف ضریح مبارک نزدیک شد و در دو متری ضریح سریع شیشه نوشابه ای سبز رنگ که ظاهرا حاوی مواد اتش زا بود را با فندک آتش زد و به طرف ضریح مبارک حضرت علی بن موسی الرضا(علیه السلام) پرتاب نمود .  

در ادامه این گزارش آمده است ظرف حاوی مواد آتش زا پس از برخورد با ضریح مطهر به صورت معجزه وار خاموش شد و تنها خوردهای شیشه به اطراف پرتاب شد که بر اثر آن پای برخی زوار جراحات مختصری برداشت .  

این اقدام بی شرمانه وهابیون در سالیان اخیر بی سابقه بوده است و جا دارد سیستم نظارتی استان قدس رضوی دقت بیشتری را در این خصوص مد نظر داشته و سیستم های امنیتی کشور قاطعانه با عناصر وهابیت برخورد کرده و ریشه فتنه گری آنان را از کشور جمع آوری نمایند .

  شایان ذکر است در سالهای اخیر برخی مولوی های وهابی که عمدتا در برخی استانهای جنوبی کشور ساکن هستند با اظهارات ضد شیعی خود جوانان ساده لوح سنی مذهب را علیه هموطنان شیعه خود تحریک مینمایند .  

منبع: شیعه نیوز

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

www.MASAFPORTAL.com

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

نویسنده: reza ׀ تاریخ: سه شنبه 8 مرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

این زن دمشقی (با نام مستعار لینا) لباسی معمولی به تن داشته، پالتویی بلند پوشیده بوده و موهای سر وی کاملاً پوشیده بود. وی زنی مطلقه، دارای تقریباً 40 سال سن است که سه فرزند دارد و حقوق کافی برای تأمین معیشت خانواده‌اش نداشته است تا اینکه مردی تقریباً هم‌سن وی به او پیشنهاد ازدواج می‌دهد.

افشاگری یک جهادگر نکاح درباره رسوایی تروریست‌ها

به گزارش مصاف به نقل از جهان به نقل از مشرق، بعد از حمله جهانی به سوریه از سوی کشورها و جریان‌های مختلف و با وجود رویکردهای متفاوت مبارزان طبیعی بود که این قدرت‌ها از ابزارهای مختلف اعم از قتل و فتواهای جنجال برانگیز استفاد کنند. یکی از نمونه‌های آن فتوای جهاد نکاح با عنوان «زن و انقلاب سوریه» استفاده کنند.

 
مجله "کانتر پانچ" شرح حال یکی از زنان سوری که قربانی فتوای جهاد نکاح شده را بیان کرده است. این مجله در ابتدا به توصیف حال این زن قبل از پذیرش انجام مصاحبه پرداخته و گفته است که وی با اکراه و به شرط آنکه این مصاحبه باید در مکانی عمومی صورت گیرد، انجام مصاحبه را قبول کرده است.

 
در این مجله آمده است که این زن دمشقی (با نام مستعار لینا) لباسی معمولی به تن داشته، پالتویی بلند پوشیده بوده و موهای سر وی کاملاً پوشیده بود.

وی زنی مطلقه، دارای تقریباً 40 سال سن است که سه فرزند دارد و حقوق کافی برای تأمین معیشت خانواده‌اش نداشته است تا اینکه مردی تقریباً هم‌سن وی به او پیشنهاد ازدواج می‌دهد.

لینا به امید آنکه این ازدواج باعث بهبود شرایط زندگی‌اش شود، پیشنهاد وی را می‌پذیرد. این فرد از اهالی عین تروما در حومه شرقی دمشق بوده که تحت سیطره تروریست‌های وهابی افراطی قرار دارد.

مطالعه متن کامل در ادامه مطلب...


ادامه مطلب
نویسنده: reza ׀ تاریخ: جمعه 4 مرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

یک مفتی سعودی وهابی برای تبلیغ فرقه وهابیت صفحه‌ای اجتماعی را راه‌اندازی کرده و در آن پیام‌هایی را به زبان فارسی منتشر می‌کند.

به گزارش مصاف به نقل از جهان به نقل از «خبرگزاری دانشجو»، تبلیغات دین خود ساخته وهابیت در سراسر جهان در حال گسترش می‌باشد و این موضوع دلایل مختلف دارد و سرمایه گذاری هنگفت مسئولین سعودی از جمله این دلایل است و در این راه صهیونیست‌ها و آمریکاییان نیز تلاش مجدانه‌ای برای کمرنگ کردن اسلام واقعی می‌کنند و همین امر باعث شده است که بیشتر افرادی که از ادیان و مذاهب مختلف به اسلام روی می‌آورند اهل تسنن شده و متاسفانه بیشتر آن‌ها وهابی می‌شوند.

محمد العریفی از علمای وهابیت در عربستان که دارای طرفدارانی در کشور عربستان و کشورهای عربی است جدیدا صفحه‌ای فارسی در یکی از شبکه‌های اجتماعی به راه انداخته است که در آن به ترویج مذهب دویست ساله وهابیت می‌پردازد. او همچنین از تروریست‌های سوریه حمایت می‌کند و دستش به خون مردم سوریه آلوده است.

در این صفحه فیلم‌های العریفی نیز قرار داده شده است و در آن به بیان احادیث وهابیت می‌پردازد. هر چند عدم اقبال به این پیج نشان از آگاهی فارسی زبانان به این دین خود ساخته می‌باشد ولی برای آگاهی جوانان به گوشه‌ای از عقاید و فتاوای مضحک وهابیت می‌پردازیم.

۱. بچه دار شدن از راه دور: برخی علمای وهابیت به ارائه فتواهای عجیب شهره هستند اما اخیرا فتوایی منتشر شده که در نوع خود قابل تامل است؛ اگر مردى دخترش را که در شرق جهان با وى زندگى مى کند به همسرى پسرى در آورد که او در غرب جهان با پدرش زندگى مى کند و هیچگاه آن دو یکدیگر را نبینند و از محل زندگى بیرون نروند، سپس شش ماه از ازدواج آنان بگذرد و آن دختر صاحب فرزند شود پدر او‌‌ همان کسى خواهد بود که در غرب دنیا زندگى مى کند، اگر چه هیچگاه همسرش را ملاقات نکرده و حتى ندیده باشد!

همچنین اگر کسى را از لحظه عقد ازدواج به مدّت پنج سال زیر نظر نگهبانان زندانى کنند، سپس آزاد شود و به منزلش برود و تعدادى فرزند در کنار همسرش ببیند همه آنان فرزندان وى خواهند بود! اگر چه فرصت یک لحظه دیدار و ملاقات با همسرش را پس از عقد نداشته است. این امر امکانش دور از واقعیّت نیست، زیرا ممکن است بر اثر کرامت یکى از اولیاء با آنکه مسافت بین زن و شوهر زیاد است آن دو به دیدار یکدیگر رسیده باشند و از این راه فرزندى به وجود آمده باشد!

۲. استفاده از کمربند ایمنی: پوشیدن کمربند ایمنی حرام است! زیرا مانع قضا و قدر می‌شود!


ادامه مطلب
نویسنده: reza ׀ تاریخ: جمعه 4 مرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

یکی از شیوخ قبایل یمن به روزنامه «الجمهور» گفت، شماری از مهاجران یمنی که در سوریه اقامت داشتند، در یک ماه گذشته، به بهانه زیر پا گذاشتن قوانین و مخالفت‌ های قانونی یا وعده و وعیدهای دروغین حکومت سعودی برای مبارزه با نظام سوریه، راهی این کشور شده‌ اند تا به صفوف گروه‌ های مسلح تروریستی بپیوندند.

 

تلاش عربستان در حمایت از تروریست های سوری


به گزارش مصاف به نقل از سرویس وبگردی پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، روزنامه یمنی «الجمهور»، به نقل از منابع آگاه یمنی، که آنها را منابع قبیله‌ای توصیف کرده است، فاش کرد، عربستان سعودی، عملیات گسترده‌ ای را در میان یمنی‌ ها با هدف جذب و اعزام آنها به سوریه آغاز کرده است.

این منابع یمنی افزودند: به همین منظور، عربستان سعودی پایگاه‌ های نظامی را برای جذب و آموزش این یمنی‌ ها و همچنین اتباع کشورهای مختلف آفریقایی در مناطق مختلف عربستان، از جمله دو شهر «طائف» و «دمام» دائر کرده‌ است.

این منابع تاکید کردند: بسیاری از شخصیت‌ های قبیله‌ای و سیاسی یمنی که از ماهیت این اقدامات و ارسال این یمنی‌ ها به سوریه آگاهی دارند، فعالیت‌ های گسترده‌ ای را در یمن با هدف ایجاد بیداری و آگاهی در مردم این کشور به ویژه جوانان یمنی در خصوص این اقدامات رژیم سعودی آغاز کرده‌ اند.

این شیوخ یمنی تاکید کردند، مقامات سعودی به جز فریب‌ کاری های مالی، به جوانان یمنی وعده می‌ دهند، در صورت حضور یک سال کامل در سوریه و جنگیدن علیه نظام سوریه، آنها را به استخدام ارتش عربستان در می‌آورند.

این منابع آگاه تاکید کردند: آنچه حکومت سعودی درباره بازداشت و زندانی کردن مهاجران یمنی مقیم عربستان در خبرگزاری‌ ها منتشر می‌ کند، دروغی بیش برای سرپوش نهادن بر اعزام آنها به پایگاه‌های نظامی برای آموزش و سپس اعزام به سوریه نیست.

در این زمینه، دو روز پیش، حزب «الناصری» یمن، حکومت سعودی را متهم کرد که هزاران مهاجر یمنی مقیم عربستان را برای اعزام به سوریه به خدمت گرفته است.

روزنامه «الوحدوی»، ارگان رسمی این حزب، به نقل از یک منبع آگاه نوشت، عربستان سعودی به مهاجران یمنی که در عربستان اقامت دارند، پیشنهاد اعزام به سوریه در قبال اخراج نشدن از این کشور را می‌ دهد.

منبع:شبکه خبر

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

www.MASAFPORTAL.com

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

نویسنده: reza ׀ تاریخ: سه شنبه 1 مرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش مصاف به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، دکتر "سليم الجبوري" رئيس کميسيون حقوق بشر پارلمان عراق در کنفرانسی مطبوعاتی که در مقر پارلمان عراق برگزار شد با اشاره به ادامه کشتار و کوچاندن مردم استان دیاله، اظهار داشت: در آنجا طرف سومی قصد دارد با بحرانی کردن اوضاع، فرقه گرایی و تفرقه افکنی به عراقی ها بقبولاند که استقرار استان دیاله پس از جدایی میان شیعیان و اهل تسنن عملی خواهد شد.

وی با تاکید بر این که دستگاه های امنیتی باید با بکارگیری همه ابزارهای ممکن از شهروندان استان دیاله محافظت کنند و این مهم ازطریق دو راه حل شدنی است، افزود: نخستین راه بهره گیری از انسجام اجتماعی ، هماهنگی و آشتی می باشد که نیازمند دوره زمانی بوده و کمک همه احزاب سیاسی و نیروهای امنیتی و قبیله ای را می طلبد و دیگری بهبود و ساماندهی وضعیت امنیتی روستاهایی است که اقدامات تروریستی در آنجا صورت می گیرد.

این سیاستمدار عراقی خاطر نشان کرد: متاسفانه به خاطر خلا امنیتی در روزهای گذشته در روستاهای جنوبی بخش مقدادیه در استان دیاله، ده ها خانوار روستایی، خانه های خود را ترک کرده اند. 

بخش مقدادیه (35 کیلومتری شمال شرق بعقوبه) در استان دیاله، طی ماههای گذشته به خاطر فعالیت گروه های تروریستی نا امن شده که آخرین آن انفجار کمربند انفجاری در یک مجلس عزاداری در منطقه عسگری در شرق مقدادیه بود که 12 کشته و 27 زخمی بر جای گذاشت.

منبع:العالم

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

www.MASAFPORTAL.com

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

نویسنده: reza ׀ تاریخ: سه شنبه 1 مرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنرانی جمعه شب خود تاکید کرد، اسرائیل در جنگ آینده باید پیش از حمله به بیروت نگران شهرهای شمالی فلسطین اشغالی باشد و فکر تجاوز به لبنان دیگر برای اسرائیل آسان نیست.

خبرگزاری فارس: آمریکا پشت همپیمانانش را خالی می‌کند/ معادله جدید مقاومت لبنان برای جنگ آینده

 

به گزارش مصاف به نقل از خبرگزاری فارس، «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان جمعه شب در جشن افطار مرکزی هیئت حمایت از مقاومت اسلامی سخنرانی کرد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان سخنان خود را که به طور مستقیم از شبکه های عربی از جمله المنار پخش می شد، با این گفته آغاز کرد که مقاومت در لبنان دارای دیدگاه، اهداف، وظیفه و خط مشی روشنی است که از ابتدا از بینش و آگاهی برخوردار بود و همین موجب شد تا هر کس در این مقاومت بداند، کجا می‌رود و چه می‌کند. در حالی‌که این شفافیت دیدگاه و بینش را باید به ایمان و عزم و اراده مقاومت افزود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه افزود: دیدگاه، بینش و اهداف روشن و شفاف مقاومت در لبنان موجب شد تا این مقاومت تلاش کند، اهداف خود در آزادسازی اراضی اشغالی لبنان پیش از سال 1982 و همچنین اسرا و بازداشت شدگان مقاومت از زندان‌ها را محقق کند و در این راه مدعی نشده که مسئولیت محافظت و حمایت لبنان از خطرها را برعهده دارد، بلکه در این امر در کنار ارتش و نیروهای امنیتی سهیم است.


ادامه مطلب
نویسنده: reza ׀ تاریخ: سه شنبه 1 مرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

مصاف به نقل از مشرق نوشت: احيانا همان قماش از مسلماناني كه در سوريه حلقوم كودك و زنان بي‌گناه مسلمانان و مسيحيان سوري را مي‌برند و فرياد كثيف "جهاد" بر مي‌آوردند، حالا هم بايد بر سر سفره افطاري جنايتكار صهيونيسي مانند شيمون پرز حاضر شوند و .....

 

 

 

 

 

 

منبع: مشرق

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

www.MASAFPORTAL.com

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

نویسنده: reza ׀ تاریخ: سه شنبه 1 مرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

در 28 اوت سال 2012 "شيخ صلاح الفايز"، مبلغ سلفي جهادی بحرینی در یکی از سخنرانی‌های خود در منطقه "حمد" واقع در جنوب منامه گفت:‌ "آمريكايي‌ها از ريش مي‌ترسند، ما به مبارزات و جهاد خود ادامه می‌دهیم و امارت اسلامي را در سوريه بر پا خواهيم كرد".

 

به گزارش مصاف به نقل از در ماه مارس 2005 "محمد ابراهيم مكاوي"، یکی از برجسته ترین كارشناسان سازمان "القاعده" در امور استراتژي‌هاي نظامي وثیقه‌ای را در شبكه‌های اينترنتی با عنوان "استراتژي سال 2012 القاعده" منتشر کرد و به بيان 5 مرحله از طرح‌های نظامي بلند مدت القاعده پرداخت.

آنچه در وثیقه منتشر شده از سوی مکاوی قابل تامل بود، این بود که از سرزمین شام یا همان سوريه به عنوان يكي از ضلع‌هاي مثلث جهادي سازمان القاعده در كنار عراق و افغانستان یاد شده بود.

"محمد ابراهيم مكاوي" كه بر اساس گزارش‌هاي موجود در گذشته از استراتژيست‌هاي نظامی و جنگي ارتش مصر به شمار می‌آمده در توضیحی درباره وثیقه خود به ايجاد "مثلث وحشت جهادي" در منطقه اشاره مي‌كند كه از افغانستان شروع و پس از گذر از ايران بي‌طرف به جنوب عراق و تركيه می‌رسد تا از آنجا وارد سوریه و سپس جنوب لبنان شود.


جایگاه سوریه در ادبیات رسانه‌ای سلفی‌های جهادی بحرینی

 

برای مطالعه کامل متن به ادامه مطلب مراجعه نمایید...


ادامه مطلب
نویسنده: reza ׀ تاریخ: سه شنبه 1 مرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

پسر ماهاتیر محمد که به تازگی به عنوان سر وزیر یکی ازایالت‌های مالزی انتخاب شده است، عنوان کرد که دولتش شیعه را یک مذهب انحرافی می‌داند.

 



به گزارش مصاف به نقل از شیعه نیوز به نقل از ایسنا،  «داتوک مخریز ماهاتیر» پسر سوم و پنجمین فرزند «ماهاتیر محمد» نخست وزیر پیشین مالزی که با تلاش‌های پدرش در انتخابات سراسری ماه می به عنوان سر وزیر ایالت کداه (زادگاه ماهاتیر محمد) انتخاب شد در اظهار نظری جنجال برانگیز گفته است که دولت محلی، شیعه را به عنوان یک مذهب انحرافی اعلام کرده است.

این اقدام دولت محلی ایالت کداه در راستای فرمان شورای فتوای ملی مالزی در سال 1996 بوده است که شیعه را مذهبی انحرافی معرفی کرده بود.

وی گفت: این اقدام با هدف جلوگیری از گسترش آموزه‌های شیعی در مالزی و حمایت از ثبات مسلمانان به ویژه در میان خانواده‌های ساکن ایالت کداه صورت گرفته است.

روزنامه نیو استریتس تایمز چاپ مالزی در این خصوص نوشته است که این تصمیم در واکنش به نگرانی‌های فزاینده علما و شخصیت‌های مسلمان ایالت کداه صورت گرفته است که نسبت به افزایش آموزه‌های شیعی در این ایالت ابراز نگرانی کرده بودند.

با این تصمیم نهادهای اجرایی ایالت کداه مالزی با قدرت بیشتری با هرگونه سازمان یا فردی که آموزه‌های شیعی را ترویج می‌دهد برخورد خواهند کرد.

در همین حال خبرگزاری برنامه به عنوان خبرگزاری رسمی مالزی در خبری به نقل از پسر ماهاتیر گفته است: من مایل هستم تا روشن کنم که ما قصد نداریم تا پیروان مذهب شیعه همچون ایرانیان را مورد بازخواست قرار دهیم و البته هیچ کاری نیز برای تغییر دین آنها انجام نخواهیم داد. تنها نگرانی ما افرادی هستند که تلاش می‌کنند تا مذهب شیعه را گسترش داده و مسلمانان در مالزی که اهل سنت هستند، را تحت تاثیر خود قرار دهند.

منبع: شیعه

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

www.MASAFPORTAL.com

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

نویسنده: reza ׀ تاریخ: سه شنبه 1 مرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به دنبال تصمیم وزرای خارجه اتحادیه اروپا که شاخه نظامی حزب‌الله لبنان را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار دادند، حزب‌الله لبنان اعلام کرد که این تصمیم خصمانه و ظالمانه است و با دست آمریکا و با جوهر رژیم صهیونیستی نوشته شده است.

به گزارش مصاف به نقل از جهان به نقل از ایسنا، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که با تصمیم کشورهای عضو اتحادیه اروپا مبنی بر قراردادن شاخه نظامی این حزب در فهرست سازمان‌های تروریستی مخالف است.

حزب‌الله لبنان تاکید کرد که این تصمیم خصمانه و ظالمانه است و در آن به هیچ توجیه یا شواهدی استناد نشده است.

گروه مقاومت لبنان اعلام کرد: تن دادن کشورهای عضو اتحادیه اروپا به اعمال فشارهای آمریکا و اسرائیل یک اقدام خطرناک در راستای تسلیم شدن این کشورهاست و آنها با این اقدام اذعان کردند که دستورات کاخ سفید را به صورت کامل اجرا می‌کنند.

حزب‌الله لبنان عنوان داشت که این تصمیم با دست آمریکا و با جوهر رژیم صهیونیستی نوشته شده و اتحادیه اروپا نیز با موافقت خود تنها آن را مهر کرد.

حزب الله لبنان تاکید کرد: این تصمیم ظالمانه به هیچ وجه بیانگر منافع کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیست و مغایر با ارزش‌ها و آرمان‌های آنها مبنی بر حمایت از آزادی و استقلال است.

حزب‌الله لبنان اعلام کرد: اگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا گمان می‌کنند که با تن دادن به دستورات آمریکا و صدور این تصمیم می‌توانند جایگاهی را برای خود در منطقه عربی و اسلامی ما به دست آوردند، ما به آنها می‌گوییم که واشنگتن پیش از شما این چنین تصمیمی را صادر کرد و تنها شکست و ناامیدی را برداشت کرد.

منبع: جهان

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

www.MASAFPORTAL.com

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

نویسنده: reza ׀ تاریخ: سه شنبه 1 مرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

شبه‌نظامیان مورد حمایت خارج به سوی خط مقدم درگیری‌ها در محله صلاح‌الدین در حلب حرکت می‌کنند

به گزارش رسانه‌هاي سوري ارتش سوريه در درگيري با شبه‌نظاميان مورد حمايت خارج در شهر حمص در غرب اين کشور تعدادي از آنان را از پادرآورده يا زخمي کرده است.



به گزارش مصاف به نقل از خبرگزاري رسمي سوريه (سانا) اين درگيري‌ها در روز دوشنبه (۳۱ تير) روي داد و نيروهاي دولتي تلاش‌هاي شبه‌نظاميان براي منفجر کردن ۳ وسيله انفجاري در نزديکي روستاي ام التبابير را ناکام گذاشتند.

يک مقام رسمي سوريه به خبرگزاري سانا گفت شبه‌نظامياني که در حال تعبيه اين وسيله‌هاي انفجاري بودند در درگيري‌ها کشته شدند.

در همين حال، سربازان سوري همچنين محل‌هاي تجمع شبه‌نظاميان مورد حمايت خارج را در چند منطقه از جمله باب هود، جوره الشياح، الحميديه و الورشه ويران کردند.

درگيري‌هاي مشابهي نيز در چند منطقه از دمشق، پايتخت سوريه روي داد. نيروهاي سوري تعدادي از شبه‌نظاميان را در مناطق عدرا و اربين ازپادرآوردند و يا زخمي کردند و منطقه دوما را نيز از وجود تروريست‌ها پاکسازي و تسليحات آنان را منهدم کردند.

يک تونل مجهز به دوربين‌جاسوسي نيز در محله جوبر در دمشق کشف شد. نيروهاي سوري همچنين مقاديري وسيله انفجاري در اين منطقه کشف و ضبط کردند.

نيروهاي دولتي سوريه در حلب تسليحاتي را که شبه‌نظاميان توسط چند دستگاه خودرو از ترکيه به دار العزه منتقل مي‌کردند نابود کردند.

نيروهاي سوري همچنين روز يک‌شنبه (۳۰ تير) در ادلب، درعا، لاذقيه، حمص، درايا و حلب به شبه‌نظاميان معارض دولت سوريه حمله کردند و تعداد زيادي از آنان را به قتل رساندند.

ارتش سوريه در چند هفته گذشته عمليات‌هاي موفقيت‌آميزي بر ضد شبه‌نظاميان تکفيري به اجرا گذاشته است.

قدرت‌هاي غربي و متحدان منطقه‌اي آن‌ها از جمله رژيم اسرائيل، ترکيه، عربستان سعودي و قطر از گروه‌هاي شبه‌نظامي مخالف سوريه از جمله تروريست‌هاي مرتبط با القاعده حمايت مي‌کنند.

سوريه از اواسط ماه مارس ۲۰۱۱ صحنه ناآرامي‌هاي مرگبار بوده است. شمار زيادي از مردم اين کشور از جمله تعداد زيادي از نيروهاي امنيتي و سربازان سوري در اين خشونت‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: پرس تی وی

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

www.MASAFPORTAL.com

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

نویسنده: reza ׀ تاریخ: سه شنبه 1 مرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

نمایی از بارگاه مقدس حضرت زینب (س) در جنوب دمشق، پایتخت سوریه. (تصویر آرشیوی)

به گزارش مصاف به نقل از پرس تی‌وی، هزاران تن از مردم پاکستان با برپایی تظاهرات، حمله اخیر به حرم حضرت زینب (س) در سوریه را محکوم کردند.



هزاران پاکستانی در این تظاهرات که روز دوشنبه (۲۲ جولای،۳۱ تیر) در شهر کویته در جنوب غرب پاکستان برگزار شد، شعار «مرگ بر امریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل سعود» سر دادند.

معترضان همچنین امریکا، رژیم اسرائیل و عربستان سعودی را به تحریک و تشدید ناآرامی در سوریه و پاشیدن بذر نفاق در میان مسلمانان متهم کردند.

در همین حال، روز یک‌شنبه (۲۱ جولای، ۳۰ تیر)، شهرهای پاکستان از جمله اسلام‌آباد، کراچی، پیشاور، تندو الله‌یار، مولتان، جیلم Jhelum و مندی بهاءالدین، صحنه تظاهرات، تجمع و اعتراضات مشابه بود.

تظاهرات‌کنندگان در کراچی از سازمان ملل و کشورهای مسلمان خواستند این حمله را مورد توجه قرار دهند و آن را به عنوان یک اقدام تروریستی محکوم کنند.

بارگاه مقدس حضرت زینب (س) در حومه دمشق، پایتخت سوریه، روز جمعه در حمله شبه‌نظامیان تکفیری مورد حمایت خارج، هدف گلوله‌های خمپاره قرار گرفت.

سوریه از مارس ۲۰۱۱ تاکنون صحنه ناآرامی‌های مرگبار است؛ به گزارش سازمان ملل، بحران و ناآرامی‌های سوریه بیش از ۹۰ هزار کشته و میلیون‌ها آواره و بی‌خانمان برجا گذاشته است.

دولت سوريه مي‌گويد اين ناآرامي‌ها از خارج کشور طراحي مي‌شوند و گزارش‌ها نشان مي‌دهند، شمار بسیار زیادی از شورشيان درگیر با دولت دمشق، اتباع خارجي هستند.

دمشق همچنین برخی از کشورهای غربی و متحدان منطقه‌ای آن از جمله عربستان سعودی، قطر و ترکیه را به تامین بودجه و تجهیز تسلیحاتی شورشیان معارض با دولت سوریه متهم کرده است.

برخی از سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر، شورشیان مورد حمایت خارج در سوریه را به ارتکاب جنایات جنگی متهم کرده‌اند.

منبع: پرس تی وی

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

www.MASAFPORTAL.com

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

نویسنده: reza ׀ تاریخ: سه شنبه 1 مرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

خبرگزاری شبستان:نتایج تحقیقات جدید در انگلیس نشان می دهد که مسلمانان در میان پیرودان ادیان مختلف بیشترین کمک ها را به موسسه های خیریه ارائه می کنند.

 

به گزارش مصاف به نقل از خبرگزاری شبستان به نقل از «تایمز آو لندن»،نتایج تحقیقات جدید در انگلیس نشان می دهد که مسلمانان بیشترین افراد کمک کننده به خیریه ها را تشکیل می دهند.

این تحقیقات که در مورد گروه های مذهبی کمک کننده به خیریه های انگلیس انجام شده حاکی از آن است که در سال گذشته میلادی هر مسلمان به طور متوسط 371 پوند به خیریه ها کمک کرده است.

این در حالی است که در مورد کمک کننده های یهودی هر نفر به طور متوسط 270 پوند کمک های خود را به این خیریه ها ارائه داده است.

همچنین در میان یهودیان از هر 10 یهودی خیر تنها یک نفر بیش از یک هزار پوند به خیریه ها کمک کرده است.

اما بر اساس گزارش ارائه شده، اکثر خیرهای مسلمان کمک هایی به ارزش 300 تا 500 پوند به خیریه ها داده اند.

بر اساس این گزارش همچنین کمک مسیحیان کاتولیک به خیریه ها حدود 178 پوند و پروتستان ها 202 پوند است.

اما کمترین میزان کمک های خیریه متعلق به افرادی است که به هیچ دینی معتقد نیستند.
این افراد به طور متوسط 116 پوند به موسسه های خیریه کمک می کنند.

منبع: شبستان

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

www.MASAFPORTAL.com

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

نویسنده: reza ׀ تاریخ: سه شنبه 1 مرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

خبرگزاری شبستان: هر ساله با آغاز ماه مبارک رمضان در مراکش، نسخه های قرآنی در میان مراکشی ها از سوی دولت پخش می شود.

 

به گزارش مصاف به نقل از خبرگزاری شبستان به نقل از منابع عربی، هرساله با آغاز ماه مبارک رمضان در مراکش، عملیات توزیع قرآن کریم در میان شهروندان مراکشی از سوی دولت و جمعیت های محلی افزایش می یابد و این مسئله امر معمولی در ماه مبارک رمضان در این کشور است.

در همین راستا، جمعیت محلی الوسیط مراکش بیش از 200 نسخه قرآنی به عنوان هدایای این ماه مبارک به منطقه اکدال یکی از بهترین محله های رباط پایتخت مراکش توزیع کردند.

«قیصل الطهری» رئیس این جمعیت گفت:توزیع نسخه های قرآنی به عنوان هدیه به شهروندان مراکشی با هدف آگاه کردن مردم نسبت به جایگاه قرآن کریم در زندگی مان انجام می گیرد، چرا که ماه رمضان ماه تلاوت زیاد قرآن و رقابت برای ختم آن است.

الطهری تاکید کرد: این جمعیت با اعطای هدایای قرآنی، مردم را به کثرت تلاوت قرآن و تعلق به آن به خصوص در این ماه پر فضلیت که اجر تلاوت کتاب الهی در آن مضاعف است، تشویق می کند.

از سوی دیگر، دولت مراکش در ماه گذشته اعلام کرد:850 هزار نسخه قرآنی طی سال گذشته در مراکش و پنج هزار سی دی فشرده ترتیل قرآن و نزدیک به دو هزار و 500 نسخه قرآنی به دو زبان فرانسوی و انگلیسی با هدف توزیع آن در میان مراکشی ها در ماه رمضان منتشر شده است.

منبع: شبستان

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

www.MASAFPORTAL.com

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

نویسنده: reza ׀ تاریخ: سه شنبه 1 مرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

موسسه ملی مطالعات دموگرافیک طی تحقیقاتی آشکار کرد که تعهد مسلمانان به دین اسلام نسبت به سایر اقلیت ها بیشتر است و همین امر باعث شده تا اسلام پررنگ تر از سایر ادیان در فرانسه دیده شود.

 

به گزارش مصاف به نقل از خبرگزاری شبستان به نقل از «خبرگزاری فرانسه»، موسسه ملی مطالعات دموگرافیک فرانسه در گزارشی با عنوان « سکولاریسم سازی یا مذهب گرایی: اسلام گرایی مهاجران و ورود آنها به فرانسه» مطالب جالبی را درباره اسلام در فرانسه آشکار کرد که از آن جمله موضوع تعهد مسلمانان فرانسه به اسلام قابل توجه است.

پاتریک سیمون و ونسانت تابرج محققان این تحقیق گسترده از سپتامبر 2008 تا فوریه 2009 با در نظر داشتن 21 هزار مسلمان از جمله 9 هزار مهاجر و 9 هزار نسل باقی مانده از مهاجران دریافتند که اسلام نخستین دین مهاجران فرانسه است که در برابر کاتولیسم قد علم کرده است.

به این ترتیب تحقیقات نشان می دهد که اگر مسلمانان به دین خود مقید هستند مانع از آن نمی شود تا نسبت به سایر ادیان بسته عمل کنند.

در این باره مسلمانان مهاجر ترک،مغرب،آفریقا و ساحل عاج 90 درصد از مسلمانان مهاجر فرانسه را تشکیل می دهند.

تعهد مسلمانان به اسلام باعث شده تا اسلامی سازی و اسلام گرایی بیشتر دیده شود و اقشار مختلف از گروههای سنی 18 تا 60 سال جزو مسلمانان فرانسه هستند.

منبع: شبستان

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

www.MASAFPORTAL.com

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

نویسنده: reza ׀ تاریخ: سه شنبه 1 مرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

یک خبرگزاری غربی در گزارشی تحلیلی با استناد به رای احتمالی دادگاه‌های اروپایی درباره لغو تحریم بانک‌های ایرانی، اعلام کرد که شبکه تحریم‌های بانکی علیه ایران در آستانه فروپاشی قرار گرفته است.

خبرگزاری رویترز در گزارشی تحلیلی درباره وضعیت تحریم‌های اعمال شده علیه ایران وتاثیرات آن‌ها بر اقتصاد کشورمان نوشت: اتحادیه اروپا در تلاش‌های چند ساله‌اش برای پیچیدن توری از تحریم‌ها به دور ایران و متوقف کردن برنامه هسته‌ای این کشور، حالا با بزرگترین مشکل روبرو شده است: دادگاه‌های خود این اتحادیه.

به نوشته رویترز اتحادیه اروپا برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران تلاش می‌کند تا شرکت‌ها و افرادی را که با این کشور مراوده اقتصادی دارند مورد تحریم قرار دهد، «اما ده‌ها مورد از این شرکت‌ها و افراد این تحریم‌ها را در دادگاه‌ها مورد اعتراض قرار داده و حالا برخی از آن‌ها هم در حال پیروزی در پرونده‌ها هستند. این امر سیاستگذاران اروپایی را آشفته کرده و زنگ خطر را در آمریکا به صدا درآورده است».

مشاهده کامل متن در ادامه مطلب...


ادامه مطلب
نویسنده: reza ׀ تاریخ: جمعه 28 تير 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 
 
پس از حرکتهایی مانند جهاد نکاح و تجاوزات تروریستهای سوری، این بار شرکت سازنده زن های مصنوعی اعلام کرده است که هیچ محدودیتی زنان مصنوعی را برای این افراد ارسال می کند و هر تعدادی که فرماندهان ارش آزاد سوریه بخواهند در اختیار آنها قرار می دهند.
به گزارش ابنا، یک شرکت فرانسوی که سالهاست در راستای اقدامات ضد انسانی فعالیت می‌کند و زنان و مردان مصنوعی برای شهوت‌رانان می‌سازد، اخیرا در دفاع از گروهک ارتش آزاد سوریه بر آمده و اعلام کرده است که در راستای حمایت از مخالفان رژیم بشار اسد، زنان مصنوعی را برای تخلیه جنسی سربازان ارتش آزاد سوریه بصورت رایگان در اختیار آنها قرار می‌دهد و در گزارشی مفصل که یک مجله مستهجن فرانسوی آن را منتشر کرده است این اقدامش را علنی کرده است.
این شرکت همچنین اعلام کرده است که هیچ محدودیتی برای ارسال زنان مصنوعی ندارد و هر تعدادی که فرماندهان ارش آزاد سوریه بخواهند در اختیار آنها قرار می‌د‌هند‌. این زنان مصنوعی که می‌تواند همه اعمال و رفتار یک انسان واقعی را انجام دهند متاسفانه در حال توزیع در بازارهای دنیا، به ویژه کشورهای اسلامی می‌باشد.
بر اساس گزارش‌های منتشر شده صاحب این شرکت فرانسوی یکی از شیوخ قطری است که زد و بند های مالی هم با امیر جدید قطر دارد. گفتنی است تا به حال چندین محموله از این زنان مصنوعی برای تخلیه غرایض جنسی تروریست‌های ارتش آزاد سوریه که گویا دیگر زنان واقعی آنها را ارضا نمی‌کند ارسال شده است.
لازم به ذکر است که یک دستگاه تانک فرانسوی به رنگ صورتی با تعدادی از این زنان مصنوعی برای تبلیغات و جمع آوری کمک از مردم برای این حرکت به اصطلاح بشر‌دوستانه در خیابان های اصلی چند شهر فرانسه تردد کرده و محموله‌های خودشان را برای ترویست‌های سوری ارسال کرده‌اند.
منبع: وعده صادق
نویسنده: reza ׀ تاریخ: جمعه 28 تير 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

 

کشتار مسلمانان طی نزدیک به یک دهه گذشته در قاره کهن به پدیده‌ای مشترک در کشورهای شرق و غرب آسیا و یک اپیدمی تبدیل شده است.

روزهایی که امت اسلام با صدای واحد در برابر مسلمان‌کشی صیهونیست‌ها ایستاده بود، جای خود را به چند صدایی و تفرقه و اختلافی داد که قدرت‌های بزرگ برای در امان نگه‌داشتن رژیم اشغال‌گر قدس، آن را به جان ملت‌های مسلمان انداختند و در شعله‌های این اختلافات دمیدند.

امروز از مصر و سوریه در همسایگی فلسطین اشغالی تا لبنان و عراق و بحرین و عربستان و تونس و یمن و … در غرب آسیا – و شمال آفریقا – و افغانستان و پاکستان و هند و چین تا میانمار و سریلانکا در شرق و جنوب آسیا، مسلمانان یا به دست دیگرانی که خود را «مسلمان‌تر» می‌دانند کشته‌ می‌شوند یا به تحریک «نامسلمانانی» که حضور و صلابت اسلام را برنمی‌تابند.

 

مسلمانان گمنام و سرکوب‌شده سین‌کیانگ

براساس آمار رسمی سرشماری شده در سال ۲۰۱۰، بیش از ۴۰ میلیون مسلمان – و براساس آمارهای غیررسمی ۶۰ میلیون مسلمان – در چین ساکن هستند که ۲۱ میلیون نفر آن‌ها در استان خودمختار سین‌کیانگ این کشور ساکن هستند و مسلمانان قوم اویغور ساکن در این استان، قرابت فرهنگی نزدیکی با مردم ایران از جمله شعرای پارسی‌زبان دارند. سعدی شیرازی نیز از ملاقات با این قوم و خواندن شعر سعدی برای خود او در کاشغر از شهرهای اصلی این استان نیز گفته است.

برای مشاهده کامل به ادامه مطلب مراجعه نمایید...

ادامه مطلب
نویسنده: reza ׀ تاریخ: جمعه 28 تير 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

سایه سنگین سناریوهای جنگی از دیرباز بر منطقه حکم‌فرما بوده و معادلات خود را بر رفتارهای سیاست سازان کشورهای منطقه‌ای و مداخله جویان خارجی تحمیل کرده است. طبیعتا بخشی از این فضا مرهون منافع راهبردی رژیم صهیونیستی در تنش‌افزایی در میان کشورهای اسلامی و درگیر کردن مسلمانان با یکدیگر است و بخش دیگر نیز نتیجه مستقیم سیاست‌های سلطه‌گرانه کشورهای غربی  و استعماری است که به دنبال توجیه حضور بلند مدت خود در این منطقه نفت‌خیز برآمده‌اند. به این ترتیب تلاقی منافع قدرت‌های استعماری غربی با رژیم صهیونیستی همواره منطقه را آبستن غافلگیری‌های روزافزون نظامی و امنیتی کرده است.

به همین علت است که تحولات پرشتاب منطقه‌ای بویژه در ماه‌های اخیر نشان از احتمال جنگ قریب‌الوقوعی دارد که در چند عرصه از جمله لبنان و سوریه ملموس‌تر از کشورهای دیگر است.

جنگ‌افروزی، سیاست ثابت آمریکا و رژیم صهیونیستی

نوآم چامسکی تحلیلگر مسائل راهبردی در مصاحبه اخیر خود در مورد خوی جنگ افروزانه رژیم صهیونیستی گفت که اگر اسرائیل بخواهد به ایران حمله کند، باید اول از لبنان خیالش راحت شود، اسرائیلی‌ها حتی ممکن است همین فردا اقدام به حمله به لبنان کنند، در صورت بروز این حمله نیز قطعا تمامی بخش‌های لبنان را شامل خواهد شد، البته آنها تنها به دنبال از بین بردن موشک‌ها نیستند، بلکه می‌خواهند زیرساخت‌های لبنان را تخریب کنند.

مشاهده متن کامل در ادامه مطلب...


ادامه مطلب
نویسنده: reza ׀ تاریخ: پنج شنبه 27 تير 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش مصاف به نقل از مشرق،"نبیل نعیم"، از سرکردگان سابق سازمان تروریستی القاعده در یک مصاحبه مطبوعاتی که روز گذشته منتشر شد، تاکید کرد که عناصر مسلح گروه "جبهه النصره" در سوریه به نمایندگی آمریکا و برای تحقق اهداف و خواسته‌ های این کشور در سوریه می‌ جنگند.

وی تاکید کرد که "یمن الظواهری"، سرکرده سازمان القاعده و "ابو محمد الجولانی"، سرکرده گروه "جبهه النصره" در سوریه وابسته به القاعده مزدور سازمان "سیا" آمریکا هستند.

نعیم در ادامه گفت: سازمان القاعده برای 18 سال متوالی از سوی آمریکا تامین مالی می‌ شد و عناصر سازمان که در افغانستان و دیگر کشورها زخمی می ‌شدند، در بیمارستان‌ های کشورهای اروپایی به نام سازمان یک سازمان امداد و کمک رسانی تحت درمان و مداوا قرار می گرفتند.

این سرکرده سابق القاعده افشا کرد که این سازمان به ظاهر امداد و کمک رسانی که اقدام به انتقال عناصر زخمی القاعده به بیمارستان ‌های کشورهای اروپایی می‌کرد، در واقع یک سازمانی اسرائیلی – غربی بود که سرویس ‌های اطلاعاتی غرب حمایت مالی آن را برعهده داشتند.

 


شاید این گفته بیانگر دلیل این امر باشد که چرا تمام سرکردگان سازمان القاعده که به دلیل زخمی شدن و از دست دادن عضویی از بدن خود از این سازمان بازنشسته می ‌شوند، با حمایت سرویس‌ های اطلاعاتی انگلیس و آلمان و فرانسه در لندن اقامت می کنند تا پس از آن به عنوان کارشناس و مشاور امنیتی و پژوهشگر در مراکز تحقیقاتی این کشورهای مشغول به کار شوند و در این خصوص می‌توان به «هاني السباعي» اشاره کرد که اداره «مركز المقريزي» در لندن را برعهده دارد و بنابر اظهار بسیاری از منابع وی یکی از ایادی سرویس اطلاعات و جاسوسی انگلیس است.

" نبيل نعيم" که در سال 2011 و به دنبال سرنگونی رژیم "حسنی مبارک"، رئیس جمهوری مخلوع مصر از زندان آزاد شد، بنیانگذار سازمان "الجهاد" در مصر است و یکی از افرادی به شمار می‌آید که در ترور "انور سادات"، رئیس جمهوری اسبق مصر دست داشته است.

وی پس از آن برای "جهاد" راهی افغانستان شد و در آنجا با کمک و اشراف سازمان سیا و سرویس اطلاعات و امنیت عربستان سعودی در کنار "اسامه بن لادن" و دیگر رهبران القاعده در تاسیس هسته اولیه سازمان القاعده مشارکت داشت.

نبیل نعیم طی حضورش در افغانستان مسئولیت مراکز آموزش نظامی وابسته به القاعده را برعهده اشت و یکی از مسئولان امنیتی این سازمان به شمار می ‌آمد.

نبیل نعیم در پایان به اعتراف ‌های "هیلاری کلینتون"، وزیر خارجه سابق آمریکا اشاره می ‌کند که در یکی از نشست‌ های محرمانه مجلس سنای آمریکا  به این نکته اشاره می‌ کند که آمریکا با همکاری رژیم وهابی سعودی القاعده را برای مبارزه با اتحاد شوروی سابق به وجود آورد.

منبع:مشرق

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

www.MASAFPORTAL.com

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

نویسنده: reza ׀ تاریخ: پنج شنبه 27 تير 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش مصاف به نقل از پرس تی وی ،معاون دبیرکل سازمان‎ملل متحد اعلام کرده است با توجه به وخیم شدن اوضاع در سوریه، ماهانه ۵ هزار تن از مردم جان خود را از دست می‎دهند.

ایوان سیمونویچ روز سه‎شنبه در سخنانی در شورای امنیت سازمان‎ملل، این اظهارات را مطرح کرد.
 

وی در همین خصوص گفت: «امروز در سوریه، موارد جدی نقض حقوق‎بشر، جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت حکم‎فرما است.»

سوریه از سال ۲۰۱۱ میلادی صحنه خشونت و ناآرامی مرگ‎بار است.

به گفته سازمان‎ملل متحد، در جریان این ناآرامی‎ها بیش از ۹۰ هزار تن از مردم کشته و میلیون‎ها تن نیز آواره شده‎اند.

دمشق اعلام کرده است که ناآرامی و خشونت از خارج از این کشور سازمان‎دهی و هدایت می‎شود و علاوه بر آن گزارش‎هایی موجود است که نشان می‎دهند شمار زیادی از شبه‎نظامیان فعال در سوریه از اتباع خارجی هستند.

دولت سوریه اعلام کرده است که غرب و متحدان آن در منطقه از جمله قطر، عربستان سعودی و ترکیه از شبه‎نظامیان حمایت می‎کنند.

بر اساس شواهد و مستندات موجود، شبه‎نظامیانی از چندین کشور خارجی وارد خاک سوریه شده‎اند تا با دولت بشار اسد رئیس‎جمهور این کشور بجنگند.

شمار زیادی از سازمان‎های بین‎المللی حقوق‎بشر اعلام کرده‎اند که شبه‎نظامیان تحت حمایت خارج در سوریه، در این کشور مرتکب جنایات جنگی شده‎اند.

نیروهای سوری اخیرا عملیات پاک‎سازی موفقیت آمیزی را در این کشور به اجرا گذاشته و شکست سنگینی را به تروریست‎های تحمیل کردند.

عمران الزعبی وزیر اطلاع‎رسانی سوریه در تاریخ ۲۶ ژوئن اعلام کرد، عربستان سعودی از شنیدن خبر موفقیت‎های ارتش سوریه در قبال شبه‎نظامیان، وحشت کرده است.

سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان سعودی در تاریخ ۲۵ ژوئن در جریان دیداری با جان کری همتای امریکایی خود در جده، تاکید کرد که شبه‎نظامیان سوری باید با تسلیحات ضد تانک و پدافند هوایی مجهز شوند.

الزعبی اعلام کرده است که پول و تسلیحات عربستان سعودی اصلی‎ترین عامل خون‎ریزی در سوریه است.

وی همچنین مدتی پیش اعلام کرده بود که «وزیر خارجه عربستان سعودی در خون مردم سوریه غرق شده است.»


منبع:پرس تی وی

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

www.MASAFPORTAL.com

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

نویسنده: reza ׀ تاریخ: پنج شنبه 27 تير 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , mobareze.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com