در جست و جوی حقیقت

در جست و جوی حقیقت


اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

این صحبت و حرف دل امروز یک بحث یا توجیهی در مورد یکی از سخنان حضرت امیر است که می فرمایند: "آرزوهای بلند اخلاق انسان را گستاخ می کند."

ان سخن هم مانند سایر احادیث معصومین به طور بارزی در زندگی همه ی  ما انسان ها خودش را نشان داده است. هر انسانی در زندگی یک هدف دارد. اما کیفیت این اهداف با یکدیگر متفاوت است. یک هدف متعالی است و دیگری زودگذر. و تلاش آدمی برای نیل به هدف باعث می شود که فکر و ذهن یا حتی ضمیر ناخودآگاه فرد به دنبال دستیابی به آرمانش باشد.

جالب اینجاست که خلقت و ذات ما انسان ها طوریست که اگر فاصله کمی تا هدف و مقصد داشته باشیم، باز هم دلهره، اضطراب و پریشانی را از خودمان نمی توانیم جدا سازیم. که به یقین منشأ این احساسات ایمان ضعیف به خداوند است که او را عامل اصلی موفقیت نمی دانیم.

به هرحال به منظور اینکه در راه نیل به مقصودمان، شیطان بر وسوسه به عدم تلاش ما موفق نگردد،باید افکارمان را اصلاح کنیم و این مهم با بکارگیری دو راهکار نیکو امکان پذیر است.

1)ما به خود اطمینان پیدا می کنیم که فکر و آرمان نیکویی را در سر پرورش می دهیم. پس یک عامل انرژی دهنده سالمی وجود خواهد داشت که یقین پیدا کنیم یک حامی بزرگ، یک خالق و پشتوانه ای که به ما بنده ضعیف کمک می کند و هدف از خلقت ما را همین به انجام رساندن اینچنین اهداف نیکویی می داند در کنارمان است.

یک خالقی که تحسینمان می کند برای متعالی شدن و در راه نیل به مقصود دشمنانمان را خوار می گرداند و بزرگترین حمایت کننده ما محسوب می شود. ما نیز برای رضایت او استوارتر به راه ادامه می دهیم تا عاشق(بنده) و معشوق الهی(پروردگار) از یکدیگر راضی و خشنود باشند.

2)همیشه برای دلسرد و خسته نشدن می بایست هدف بزرگ را به مراحل کوچکتر تقسیم کرد. این را در نظر بگیریم که اصل،رسیدن به انتهای مسیر نیست بلکه اصل، درست به انجام رساندن قدم امروز ماست.

پس چه بهتر که هدف را به عقیده تبدیل کنیم . به این منظور هر حرکتی و هرعملی ما را در جهت نزدیک شدن به عقیده و عملی کردن آن کمک می کند. پس همین بس، به حرکت امروز خویش که ما را به آرمانمان می رساند قانع باشیم تا سردرگمی و دل مشغولی آینده و اضطراب رسیدن به انتهای مسیر آرامش را از ما سلب نکند.

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

www.MASAFPORTAL.com

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: reza ׀ تاریخ: شنبه 5 مرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mobareze.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com